Нова редакція Правил класифікації та побудови малих суден.
Регістр судноплавства України розробив та затвердив на засіданні Науково технічної ради нову редакцію Правил класифікації та побудови малих суден.
Оновлення Правил це, звісно, поточна робота Регістра але цього разу процедура пройшла дещо в оновленому форматі. Була проведена у січні місяці поточного року науково-практична конференція у м. Одеса з представниками галузі у сфері побудови, ремонту і експлуатації малих суден. Де разом обговорили актуальні питання і проблеми. Всі питання були розглянуті і після опрацювання включені в оновлені Правила.
Також у порівнянні із попередньою редакцією Правил видання 2015 року, у тексті редакції Правил 2024 року:
- враховано застосовні вимоги Закону України «Про внутрішній водний транспорт» №1054-ІХ від 03.12.2020;
- враховано застосовні вимоги наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 30.05.2023 року № 462 «Про затвердження Положення про річкову інформаційну службу»;
- враховано застосовні вимоги оновлених національних та міжнародних стандартів ДСТУ ІSО, ДСТУ ЕN ІSО, ISO групи 47.080 «Малі судна», згідно з Міжнародною класифікацією для стандартів (ICS);
- враховано пропозиції, які надійшли від учасників науково-практичної конференції на тему «Малі судна технічні вимоги, проектування будівництво», що відбулася 19 січня 2024 року у місті Одеса;
- дія Правил поширена на прогулянкові судна довжиною до 24 м;
- всі малі судна що використовуються для комерційного перевезення пасажирів повинні мати у символі класу додатковий знак «К»;
- змінено літери вантажної марки, які використовує Регістр для позначення організації, що призначила вантажну марку (Регістр судноплавства України) на цьому судні,
а також доповнено новими вимогами стосовно:
- корпусу суден, виготовлених із поліетиленів високої (High Density Polyethylene, HDPE), середньої (Medium Density Polyethylene, MDPE) та низької (Low Density Polyethylene, LDPE) щільності і акрилонітрил бутадієн стиролів (Acrylonitrile butadiene styrene, АBS);
- зварювання конструкцій корпусу, виготовлених із поліетиленів високої щільності (HDPE);
- конструкцій штевнів та кілів;
- льодових підкріплень металевого корпусу суден;
- випробувань на непроникність металевого корпусу суден;
- максимальної кількості людей, що може знаходитись на борту судна;
- водопожежної системи;
- якірного та швартовно-буксирного пристроїв;
- закриття отворів у корпусі, надбудовах і рубках;