3-5 травня 2022р. відбулося засідання юридично-фінансової робочої групи Дунайської комісії
У складі делегації робочої групи Дунайської комісії від України, прийняли участь представники Регістру судноплавства України. Відповідно Порядку денного роботи робочої групи слід звернути увагу на наступні розглянути питання:
1. Перегляд Конвенції про режим судноплавства на Дунаї 1948 (відповідно до Плану роботи Дунайської Комісії на 2022 рік – док. ДК/СЕС 96/6) – виключення Росії на підставі визначення «придунайські країни» та невиконання зобов’язань забезпечення безпеки судноплавства.
2. Постановою 12-ї позачергової сесії Дунайської комісії повноваження будь-яких представників Росії та їх заступників були відхилені, як і самі представники Росії усунуті від роботи Комісії, то це передбачає таке:
– неможливість відвідувати приміщення Комісії,
– вносити будь-які ініціативи, поправки
– запитувати чи отримувати будь-яку інформацію про роботу Комісії
– надавати вказівки Секретаріату або окремим його посадовим особам.
3. За результатами ініціативи делегації України, питання визнання судових документів згідно з Директивою 2016/1629, що видаються від імені України на судна внутрішнього плавання, внесено для обговорення на засіданні 97 сесії Дунайської Комісії ( 23 червня 2022).
Слід зазначити, що Генеральна дирекція мобільності та транспорту Європейської комісії у своєму листі, поширеному між членами ДК як Додаток до документа № ДК 125/IV-2022, висловила безапеляційну позицію щодо можливості визнання документів на національних дільницях країн членів Дунайської Комісії, які є членами Європейського спілки та необхідності сприяння судам, що плавають під українським прапором з метою забезпечення безперервності судноплавства.
4. Секретаріату ДК запропоновано передбачити в стратегічних напрямках роботи ДК позицію щодо підтримки українських дунайських судноплавних компаній та портів на Дунаї через військову агресію росії та незаконне блокування нею морських портів України.
5. Підтримані ініціативи щодо внесення змін до положень GRANT II у напрямку створення можливостей для сприяння активізації роботи портів на Нижньому Дунаї з акцентом на наявні проблеми дунайських портів України.